نکات طلایی برای حفظ ایمنی چشم در تابستان
نوشته شده توسط : onlinetabliq

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به عنوان منبع اصلی و عالی ویتامین D ضروری است. با این حال، رعایت نکردن اقدامات احتیاطی در طول تابستان می تواند منجر به خطرات زیادی شود که ممکن است بر سلامت چشم تأثیر منفی بگذارد.

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی دکتر بورجا سالوادور کولا گفت: گذراندن زمان در قرار گرفتن مستقیم و محافظت نشده در معرض آفتاب و گرمای تابستان، پیری عدسی طبیعی چشم را با احتمال تشکیل آب مروارید تسریع می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با دمای بالای فعلی، چشم ها در برابر ابتلا به این شرایط آسیب پذیر هستند. بنابراین، لازم است در هنگام لذت بردن از فعالیت های تابستانی، تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دکتر بورجا سالوادور نکاتی را برای حفظ سلامت چشم در تابستان ارائه کرد:

هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ عملکردها و فرآیندهای حیاتی سیستم ها و اندام های بدن به ویژه در طول تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز به جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق کمک می کند و از کم آبی بدن که یکی از دلایل اصلی سوزش چشم است، جلوگیری می کند.

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت چشم، به ویژه برای بیماری های مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی ضروری است.

-غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند زآگزانتین، لوتئین و ویتامین C که به وفور در انواع توت ها، سبزیجات برگ دار و پرتقال یافت می شوند، برای سلامت چشم ضروری هستند.

-در حین شنا از چشمان خود محافظت کنید: شنا یک فعالیت محبوب تابستانی است، اما آب استخر حاوی کلر و آب نمک می تواند روی چشم ها تأثیر منفی بگذارد. استفاده از عینک شنا برای محافظت از چشمان شما در برابر شرایط و عفونت های خاص ضروری است. علاوه بر این، به محافظت و جلوگیری از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم کمک می کند.

برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا: یکی از اقدامات احتیاطی مهم، برداشتن لنزهای تماسی قبل از شنا است زیرا استفاده از آن می تواند خطرات و اثرات مضر زیادی داشته باشد، مانند کراتیت عفونی، زخم قرنیه و سایر عفونت های چشمی به دلیل وجود آب در دریا یا استخر. حاوی باکتری های زیادی است که می تواند باعث عفونت شود: عفونت خاصی وجود دارد که توسط گروهی از میکروارگانیسم ها به نام آمیب ایجاد می شود که به ویژه خطرناک است و می تواند منجر به آسیب جدی به چشم شود که شنا با لنزهای تماسی یک عامل خطر بزرگ برای آن است.

هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید: قرار گرفتن بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش احتمال آسیب به لکه زرد را که در نزدیکی مرکز شبکیه قرار دارد و مسئول بینایی مرکزی و دید رنگی است، افزایش می دهد. استفاده از عینک آفتابی در طول تابستان برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV، که می تواند به ماکولا آسیب برساند و بینایی را مختل کند، ضروری است. این اقدامات احتیاطی ساده به حفظ بینایی سالم و کاهش فشار چشم در اثر نور شدید خورشید کمک می کند.

-چشم هایتان را مرطوب نگه دارید: با افزایش دما، مردم معمولا ترجیح می دهند در داخل خانه بنشینند و تهویه مطبوع در دمای بسیار پایین کار کنند. این باعث می شود فضای اطراف اتاق سرد و خشک شود و منجر به خشکی چشم شود. -استفاده از اشک مصنوعی از خشکی چشم جلوگیری کرده و از هر گونه ناراحتی ناشی از آن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر: روانشناس در شهرک غرب

اشک مصنوعی؟

*اشک مصنوعی چیست؟ اشک مصنوعی قطره های چشمی هستند که اشک طبیعی چشم شما را تقویت کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. این کرم شبیه کرم مرطوب کننده پوست است و می توان از آن برای حفظ روانکاری مناسب چشم استفاده کرد.

* از چه نوع اشک مصنوعی استفاده کنم؟ به طور کلی، قطره های اشک بدون مواد نگهدارنده ترجیح داده می شوند زیرا می توانند به دفعات مورد نیاز استفاده شوند. انواع زیادی در دسترس است و آنهایی که حاوی هیالورونات سدیم هستند بسیار موثر هستند. برای مشاوره در مورد اینکه کدام گزینه برای علائم شما بهترین است، با پزشک خود مشورت کنید.

*چه زمانی از اشک مصنوعی استفاده کنم؟ توصیه می شود اشک مصنوعی در خانه در دسترس باشد و هنگام انجام فعالیت هایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند استفاده از تلفن همراه، رایانه یا مطالعه استفاده شود. استفاده مکرر، حتی قبل از شروع علائم، به جلوگیری از ناراحتی کمک می کند. برای قطره های بدون مواد نگهدارنده، در صورت نیاز از آن استفاده کنید، مانند هر ساعت کار با رایانه، در صورت لزوم، فرکانس را افزایش دهید. برای قطره های حاوی مواد نگهدارنده، ترجیحاً 3 تا 4 بار در روز یا طبق توصیه چشم پزشک استفاده شود.

 

-استفاده از اشک مصنوعی با لنزهای تماسی

 بیشتر اشک های مصنوعی بدون مواد نگهدارنده را می توان به طور کلی با لنزهای تماسی استفاده کرد، اما برای جلوگیری از عفونت، حتما لنزها را به درستی تمیز کنید.

رد کردن افسانه های دروغین

برخی از بیماران به اشتباه معتقدند که استفاده از اشک مصنوعی تولید اشک طبیعی را متوقف می کند، اما این درست نیست. همانطور که مرطوب کننده خواص پوست را تغییر نمی دهد، اشک مصنوعی نیز تولید اشک طبیعی را تغییر نمی دهد. آنها در واقع به جلوگیری از مشکلات و عوارض ناشی از خشکی چشم کمک می کنند.

تعطیلات تابستانی زمان خوبی برای تعامل با خانواده و دوستان است، با این حال، همچنین لازم است اطمینان حاصل کنیم که بینایی ما در این مدت به خطر نیفتد.





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: